آرشیو آبان ماه 1401

https://mehdisaber.com

کاردرمانی

۱۷ بازديد

کاردرمانی یکی از شاخه های توانبخشی بوده که بر روی ابعاد مختلف جسمی و روانی بیماران کار می کند. کاردرمانی به افراد مبتلا به مشکلات سلامتی کمک می کند تا دوباره فعالیت های روزمره مهم خود را شروع کنند. این فعالیت های روزمره می توانند شامل هر چیزی باشند، از دوش گرفتن تنهایی و بدون کمک دیگران گرفته تا پخت غذا برای همسر خود. به دلیل این که کاردرمانی بر کل بدن فرد متمرکز بوده، کاردرمانگر نقش مهمی را در کمک کردن به شما ایفا می کند تا بتوانید بر سلامت و زندگی خود تأثیر بگذارید. کاردرمانگران به افراد در هر سنی کمک می کنند تا بتوانند بر ناتوانی های ناشی از بیماری، پیری و یا حادثه ها غلبه کنند و وظایف روزانه یا شغلی خود را انجام دهند. هم چنین این درمانگران تمام احتیاجات جسمانی، روانی، اجتماعی فرد را شناسایی کرده و سعی می کنند حمایت کاملی از او به عمل بیاورند. یک درمانگر به بهبود کیفیت زندگی شما کمک می‌ کند تا از پس مسائل و مشکلات یا یک بیماری روانی یا آموزش توانایی های روان شناختی و یا به سادگی به علت نقص های ایجاد شده به دلیل افزایش سن، بربیایید.

فهرست کاملی از فعالیت هایی که کاردرمانی که کاردرمانی می تواند به انجام آن ها کمک کند:

-حمام رفتن

-رفتن به سرویس بهداشتی

-لباس پوشیدن

-غذا خوردن

-مراقبت از یک وسیله شخصی

-بهداشت فردی

-رانندگی و تحرک اجتماعی

-مدیریت و حفظ بهداشت

-فعالیت ها و حرکات مذهبی و معنوی

-استراحت و خوابیدن

-درس خواندن

-کار کردن

-مشارکت اجتماعی

هدف کاردرمانی

هدف اصلی کاردرمانی، افزایش کارآمدی فرد در زندگی و رسیدن به استقلال در انجام کار ها می باشد. این هدف نیازمند تلاش های تخصصی گروهی است و با کمک سایر اعضای تیم توانبخشی همانند فیزیوتراپیست، گفتاردرمانگر، بینایی سنج، شنوایی سنج و تیم درمان مثل پزشک، روانشناس، پرستار و... انجام می شود.

کلینیک کاردرمانی دکتر صابر واقع در غرب و شرق تهران، با ارائه متنوع ترین خدمات کاردرمانی از جمله کاردرمانی کودکان، کاردرمانی در منزل، کاردرمانی اوتیسم و... رضایت همیشگی مراجعان را به خود جلب می کند.