اوتیسم بزرگسالان

۱۴ بازديد

اوتیسم در بزرگسالان

اختلال طیف اوتیسم نوعی بیماری عصبی است که بر نحوه پردازش اطلاعات توسط مغز تأثیر گذار است. اوتیسم فارغ از سن، قومیت و طبقه‌ اجتماعی و اقتصادی بروز پیدا کرده و سبب ایجاد مشکل در برقراری ارتباط و موجب بروز رفتار های تکرار شونده می‌شود. افراد مبتلا به اتیسم دارای طیف گسترده ای از نقاط قوت، ضعف، توانایی ها و چالش ها هستند. هر چند اوتیسم قابل درمان نیست ، اما مداخلات و پشتیبانی های مناسب می تواند به افراد در ایجاد مهارت ها و توانایی های جدید کمک کند. مشاوره، روان درمانی، رفتار درمانی، بازی درمانی، کاردرمانی در اوتیسم، گفتار درمانی و... می تواند به افراد اوتیستیک کمک کند تا احساسات خود را درک و تنظیم کنند.

تعداد مبتلایان به اوتیسم در مردان بیشتر از زنان است. هر فرد مبتلا به اوتیسم دارای ویژگی های متفاوتی می باشد اما برخی از ویژگی های معمول آن ها عبارت اند از:

-مشکلات مرتبط با توانایی های سطح بالای زبان

-مشکلات در درک دیدگاه دیگر افراد

-مشکلات شروع کردن تعاملات اجتماعی و حفظ ارتباط

-ایجاد استرس با بروز اخلال در یک برنامه

-داشتن اولویت برای برنامه های معمول و روزانه

-مشکل در حل مسئله ، استنباط و پیش بینی

تشخیص درمان اوتیسم

غیر عادی نیست که افراد اوتیستیک بدون تشخیص به بزرگسالی رسیده باشند. علت اوتیسم در بزرگسالان این است که فرد در دوران کودکی مبتلا به اوتیسم خفیف بوده و متاسفانه تا دوران بزرگسالی اختلال او تشخیص داده نشده است.

 تشخیص زود هنگام اوتیسم ممکن است به فرد مبتلا و خانواده اش کمک کند تا چالش های پیش روی شان را درک کرده و با آن ها راحت تر کنار بیایند.

کلینیک تخصصی توانبخشی دکتر صابر، بهترین مرکز توانبخشی اوتیسم در تهران، با سابقه بالا در زمینه درمان افراد مبتلا به اوتیسم، به ارائه خدمات توانبخشی می پردازد.